Knauf Knauf
atpakaļ

Atklāta jauna kaļķa-cementa rūpnīca

Atklāta jauna kaļķa-cementa rūpnīca

Rīga, 13.septembris – šodien SIA Knauf, viens no lielākajiem ģipša, kaļķa-cementa un citu būvmateriālu ražotājiem Baltijā, atklāj jauno kaļķa-cementa rūpnīcu. Tā papildina Knauf ģipša apmetumu, ģipškartona plākšņu ražotņu kompleksu Sauriešos, Rīgas rajonā. Jaunā rūpnīca būvēta, lai apmierinātu augošo Baltijas tirgus pieprasījumu un ļautu saglabāt līdzšinējo cenu līmeni par spīti ilgstoši augstai inflācijai.

Svarīgākā ziņa patērētājam gan Latvijā, gan citās Baltijas valstīs, neapšaubāmi, būs Knauf produkcijas cenu noturēšana iepriekšējā līmenī. Tas panākts, pateicoties ražošanas pašizmaksas samazināšanai uz transporta izdevumu rēķina. Vidēji uz katru produkcijas tonnu transporta izmaksas iepriekš sastādīja ap EUR 60, tagad – ap EUR 20. Aizstājot importētos būvmateriālus ar Latvijā ražotu produkciju, tiek veicināta arī eksporta attīstība.

Jaunā kaļķa-cementa produkcijas rūpnīca ļaus Latvijā ražot virkni produktu, kas iepriekš tika importēti: kaļķa-cementa apmetumi, pašizlīdzinošie grīdu maisījumi, mūrjavas, līmjavas, flīžu līmes, špakteles, dekoratīvie apmetumi un šuvju aizpildītājjaas. Līdz ar rūpnīcas atklāšanu Latvijā tiks ražoti vairāk nekā 50 produkti no plašā Knauf klāsta. Liela daļa šo produktu ir no Marmorit fasāžu apdares un siltināšanas sistēmas, kas Rietumeiropā jau izpelnījusies ievērību energoefektivitātes, funkcionāluma un estētisku iemeslu dēļ. Knauf turpina praksē īstenot uzņēmuma sistēmpiedāvājuma filozofiju, ļaujot klientam iegūt ne tikai Knauf kvalitāti plašā būvniecības darbu spektrā, bet arī ļaujot prasīt atbildību no viena ražotāja.

SIA Knauf valdes loceklis Jānis Kraulis: „Knauf turpina iet savu ceļu, investējot ražošanā, savos darbiniekos, un Baltijas tirgus pieprasījuma apmierināšanā. Jaunās rūpnīcas atklāšana ir vēl viens solis šajā virzienā. Dinamiskā attīstība būvniecības nozarē Baltijā nevis rada būvmateriālu deficīta risku, bet ļauj ražotājiem domāt par attīstību un investīcijām vietējās ražotnēs.”

Jaunajā kaļķa-cementa produkcijas rūpnīcā investēti astoņi milj. eiro. 2007. gadā tiks paplašināta ģipškartona rūpnīca, kā arī modernizēta ģipša apmetumu rūpnīca. Kopumā 2006. un 2007. gadā Knauf investīciju apjoms Baltijā sasniegs 40 milj. eiro.

Knauf apgrozījumam visās trīs Baltijas valstīs ir tendence pieaugt. Visstraujākais pieaugums 23 procentu apjomā 2005. gadā, attiecībā pret 2004. gadu, bijis Igaunijā. Šajā periodā Lietuvā pieaugums bija 18%, bet Latvijā 20 procenti. Vidēji 2005. gadā Knauf apgrozījums Baltijā audzis par 20 procentiem un sasniedzis 41.43 milj. eiro.

Latvijā jau vairākus gadus aug būvniecības apjoms, liekot dažiem tirgus dalībniekiem izteikt bažas par būvmateriālu deficīta draudiem. Knauf jau iepriekš norādījis, ka šāds tirgus un nozares vērtējums nav pareizs. Knauf pastāvošajos apstākļos drīzāk rod iespēju paplašināt savas ražotnes, lai apmierinātu pieprasījumu un attīstītos. Savukārt aktuālas un reālas problēmas Latvijas un Baltijas mērogā ir darbaspēka trūkums un efektivitāte, arī būvniecības nozarē. Šajā sakarā, svarīgi, ka arvien vairāk Knauf produkcijas izmantojama kopā ar mašīntehniku, samazinot nepieciešamo cilvēkstundu skaitu, palielinot darbinieku efektivitāti un ļaujot ātrāk sasniegt rezultātu. Jāpiebilst, ka jaunā rūpnīca rada arī ap 10 jaunu darba vietu Knauf – uzņēmumā ar konkurētspējīgu atalgojumu un augstām sociālām garantijām.

Par SIA Knauf

Knauf ir viens no lielākajiem ģipša, kaļķa-cementa produkcijas un citu izstrādājumu ražotājiem Baltijā un pasaulē. Pirmā uzņēmuma pārstāvniecība Baltijā dibināta 1994. gadā Latvijā. Knauf piedāvā jaunākās būvniecības tehnoloģijas, konsultācijas, kā arī apmetumu mašīnas un instrumentus. Knauf ir sociāli atbildīgs uzņēmums, kas līdz šim ir atbalstījis vairākus desmitus kultūras, mākslas un izglītības projektu.